YouTube nadal dominuje na rynku reklam wideo
YouTube utrzymuje dominację na rynku cyfrowych reklam wideo, wynika z analiz firmy MediaRadar.
W pierwszym kwartale 2022 r. reklamodawcy wydali 5,5 mld dolarów na reklamy wideo, co stanowi wzrost o 64 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 r. W I kw. br. 15,4 tys. reklamodawców kupiło reklamy wideo w YouTube i innych kanałach.
W I kwartale br. 60 proc. reklamodawców kupiło reklamy tylko w YouTube, a 26 proc. wykupiło reklamy w YouTube i innych kanałach wideo. Dla porównania, w I kw. 2021 r. 44 proc. reklamodawców kupiło tylko reklamy w YouTube, a 33 proc. w YouTube i innych.
Pozostałe wnioski z badania MediaRadar:
- Wydatki reklamodawców na wideo online (YouTube i inne) wzrosły o 31 proc. kw./kw. od IV kw. 2021 r.
- Liczba reklamodawców korzystających z wideo online wzrosła w I kw. 2022 r. o 21 proc.
- Liczba reklamodawców, którzy kupują reklamy wideo online tylko w YouTube, wzrosła o 55 proc. kw./kw. w I kw. 2022 r. do ponad 9 tys. firm.
- Liczba firm reklamujących się zarówno w YouTube, jak i na innych platformach, wzrosła również o 42 proc. kw./kw. (prawie 4 tys.) od IV kw. 2021 r.
- Natomiast liczba reklamodawców, którzy wykupili reklamy tylko na platformach wideo innych niż YouTube, spadła o 45 proc. kw./kw. w I kw. 2022 r. w porównaniu z IV kw. 2021 r.
Platformy wideo inne niż YouTube mocno skłaniają się ku krótszym reklamom, trwającym 30 sekund i mniej – 98 proc. YouTube wyświetla również reklamy trwające 30 sekund i mniej – 83 proc. Jednak platforma miała również 11 proc. reklam od 31 do 60 sekund oraz 6 proc. reklam dłuższych niż 60 sekund.
