HBO Max zyskuje, Netfliks ze spadkiem w Polsce
Pomimo że w kwietniu Netflix odnotował spadek liczby użytkowników, to pozostaje najpopularniejszym serwisem streamingowym w Polsce. Natomiast HBO Max dzięki sporemu wzrostowi umocnił się na pozycji wicelidera zasięgowego wśród platform VoD i OTT, pokazują wyniki badania Mediapanel przeprowadzone przez Gemius/PBI, opracowane i opublikowane przez Wirtualnemedia.pl.
Netflix miał w kwietniu 13,81 realnych użytkowników, w porównaniu z 14, 03 mln w marcu (spadek o 212,1 tys., czyli 1,5 proc.). Jednocześnie jego zasięg nieznacznie spadł z 46,79 proc. do 45,94 proc. Średni czas korzystania z serwisu wydłużył się o 17 minut i 43 sekundy (5,8 proc.).
Jedyny w zestawieniu wzrosty we wszystkich statystykach osiągnął HBO Max, umacniając się na drugim miejscu z 5,95 mln realnymi użytkownikami, i zwiększając swój zasięg z 18,54 proc. do 19,80 proc. Platforma zyskała 395,3 tys. użytkowników (7,1 proc.) oraz 14 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (18,1 proc.).
Spadki odnotowały platformy Polsat Box Go i Prime Video, a zyskały Canal Plus i cda.pl.
Player zajął trzecie miejsce pod względem popularności po Netflix i HBO Max, a za nim znalazły się Canal Plus, cda.pl, TVP, Polsat Box Go, Polsat Go, Wp.pl i Prime Video.
Poza pierwszą dziesiątką pozostaje skandynawska platforma Viaplay, która zanotowała 1,29 mln użytkowników, 4,29 proc. zasięgu oraz 40 minut i 23 sekundy średniego czasu spędzonego przez odwiedzającego.