Salesforce i AWS ze wspólną ofertą usprawniającą streaming wideo
Firma Salesforce ogłosiła nową usługę powiązaną z Media Cloud, która ma usprawnić streaming treści i zarządzanie subskrypcjami wideo na żywo. Nowa oferta jest przeznaczona dla firm korzystających z chmurowej platformy dostarczania treści AWS (Amazon Web Services).
To nowa odsłona długoletniej współpracy Salesforce i AWS. Wspólna oferta łączy technologię strumieniowego przesyłania wideo z unikalnymi danymi widzów i narzędziami do analizy opinii, co ma pomóc dystrybutorom treści dostarczać bardziej skalowalne, spersonalizowane treści widzom.
Do chmury publicznej zostaje przeniesiona aplikacja Media Cloud Salesforce wraz z funkcjami, takimi jak zarządzanie subskrybentami oparte na sztucznej inteligencji, sprzedaż reklam i platforma do zarządzania treścią. Od początku pandemii usługi przesyłania strumieniowego bezpośrednio do konsumentów (D2C – Direct-to-Consumer) odnotowały gwałtowny wzrost liczby użytkowników i liczby abonentów, co przyczyniło się do wzrostu liczby usług medialnych OTT. Prognozy rynkowe szacują, że rynek strumieniowania wideo będzie nadal rósł, by do 2028 r. osiągnąć wartość ponad 900 mld dolarów.
Usługa wykorzystuje analitykę AWS, sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, aby umożliwić personalizację klienta wraz z zarządzaniem cyklem życia klienta, monetyzacją i ukierunkowaną reklamą. Narzędzia te mają pomóc w ograniczeniu rezygnacji klientów (ang. churn) oraz dostarczaniu klientom treści, których chcą.
– Nowa usługa ma pomóc dostawcom treści w szybkim wprowadzaniu nowych ofert usług obejmujących subskrypcje i pakiety produktów – powiedział Christopher Dean, wiceprezes i dyrektor generalny ds. mediów i rozrywki oraz Media Cloud w Salesforce.
Usługa łączy platformę Salesforce Customer Relationship Management (CRM) i funkcje subskrybenta Media Cloud z usługami AWS Direct-to-Consumer & Streaming. Obie firmy świadczą już podobne usługi na rzecz NBC Universal. Niezależnie od tego, AWS wśród swoich klientów D2C wymienia takie serwisy streamingowe, jak Netfliks, Disney+ i HBO Max.
Na początku ubiegłego tygodnia AWS ogłosił dokładne lokalizacje swoich 32 nowych stref lokalnych. Polska strefa lokalna AWS powstanie w Warszawie.