Raport: Rekordowy czas spędzany z telefonem komórkowym
Mobilność dominuje. Jak wynika z raportu firmy App Annie’s State of Mobile 2022 zajmującej się mobilnymi danymi i analizami, na korzystaniu z urządzeń mobilnych konsumenci spędzili w 2021 r. rekordową liczbę 3,8 biliona godzin.
– Urządzenia mobilne to najlepsze rozwiązanie wszechczasów i urządzenia przyszłości – zapewnia Theodore Krantz, dyrektor generalny firmy. Jego zdaniem: – Duży ekran powoli umiera, ponieważ telefon komórkowy nadal bije rekordy w praktycznie każdej kategorii – pod względem spędzonego na jego użytkowaniu czasu, pobierania ilości danych i uzyskiwanych za jego pośrednictwem przychodów.
Wg. ww. raportu rok 2021 był rekordowy, ponieważ konsumenci nadal preferowali mobilny styl życia. Na 10 największych rynkach telefonii komórkowej użytkownicy spędzali z udziałem urządzeń mobilnych po „oszałamiające” 4,8 godziny dziennie.
Konsumenci wydali na aplikacje mobilne 170 mld dolarów, czyli o 19 proc. więcej niż w roku poprzednim. Liczba pobrań aplikacji rośnie w tempie 5 proc. rdr, osiągając wartość 230 mld dolarów.
Dodatkowe ustalenia obejmują dane:
• wydawcy dostarczyli na rynek 2 mln nowych mobilnych aplikacji i gier, co dało na rynku ich łączną sumę – 21 mln;
• wydatki na mobilną reklamę przekroczyły 295 mld dolarów, o 23 proc. więcej rdr, a szacuje się, że w 2022 r. przekroczą 350 mld dolarów;
• wartość rynku gier mobilnych wzrosła do 116 mld dolarów, co oznacza wzrost o 15 proc.; rynek napędzany jest preferencją do korzystania z gier typu hiper casual;
• liczba aplikacji zarabiających ponad 100 mln USD wzrosła w wydatkach konsumentów o 20 proc.;
• pod przewodnictwem TikToka (wzrost o 90 proc. na całym świecie poza Chinami) 7 z każdych 10 mobilnych minut spędzano w 2021 r. z udziałem aplikacji społecznościowych, fotograficznych i/lub wideo;
• Wydatki konsumentów na całym świecie na aplikacje randkowe przekroczyły 4,2 mld dolarów (wzrost o 55 proc. w porównaniu z 2019 r.)
• Czas spędzony w aplikacjach zakupowych osiągnął 100 mld godzin, co oznacza wzrost o 18 proc. rdr, głównie dzięki zmieniającej się modzie i zakupom na podstawie opinii mediów społecznościowych;
• Aplikacje służące zamawianiu żywności i napojów osiągnęły nowy pułap zakupowy, z liczbą 194 mld sesji w 2021 r. (wzrost o 50 proc. rdr).
- Wiodące aplikacje z udziałem awatarów zanotowały 160 proc. rynkowy wzrost rdr.
– Urządzenia mobilne zbliżają nas do siebie, zarówno wirtualnie, jak i osobiście. Przyszłość będzie oparta na wciągającej rozrywce, którą sam stworzysz. Nie będziesz oglądać filmów, zagrasz w nich – zauważa Krantz.