9-procentowy wzrost Grupy Kino Polska TV w 2021 r
Kanały telewizyjne Grupy Kino Polska TV w 2021 r. osiągnęły łącznie 2,51 proc. udziału w rynku oglądalności widowni komercyjnej (SHR%, All 16-49, live), co oznacza ponad 9-proc. wzrost rdr. Widzowie telewizyjni poświęcili kanałom Grupy więcej czasu niż rok wcześniej – w 2021 r. średni dzienny czas oglądania stacji nadawcy wyniósł 43 minuty i 13 sekund (ATS, All 16-49, live) i był o prawie 5 proc. dłuższy niż w 2020 r. W tym samym okresie średni czas spędzania czasu przed telewizorem dla całego rynku spadł o ponad 5 proc.
W 2021 r. duże wzrosty udziału w rynku oglądalności zanotowały wszystkie kanały filmowo-serialowe z portfolio Grupy: Kino Polska (+28,1 proc. rdr), Kino TV (+23 proc. rdr) i Stopklatka (+14,1 proc. rdr). Pozostałe kanały nadawcy ujęte w panelu Nielsena, czyli Zoom TV i Kino Polska Muzyka, zanotowały spadki względem 2020 – odpowiednio -10 proc. i -16,1 proc.
– 2021 r. był dla nas udany pod wieloma względami. Ofertę programową Zoom TV wzmocniliśmy głośnym show randkowym „Magia nagości. Polska”, duże wzrosty zanotowały nasze kanały filmowo-serialowe, uruchomiliśmy kanał DIZI emitujący tureckie seriale, odświeżyliśmy własną usługę OTT FilmBox+, a koprodukowany przez nas film „Wszystkie nasze strachy” otrzymał Złote Lwy na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni – mówi Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV SA.
Kanały filmowo-serialowe Grupy Kino Polska TV zanotowały znaczące wzrosty średniego czasu oglądania (ATS, All 16-49, live). Rekordzistą jest tu Kino TV, który wydłużył czas oglądania o 13,5% rdr. Dalej pod względem wzrostu wskaźnika ATS znalazły się stacje Kino Polska (+10,4 proc. rdr) i Stopklatka (+9,6 proc. rdr).
– Od 2022 r. obsługujący nas broker reklamowy Polsat Media korzysta już z nowej grupy rozliczeniowej 16-59. Nasze wewnętrzne estymacje wskazują, że dzięki temu udział w rynku kanałów Grupy Kino Polska TV znacznie się zwiększy – dodaje Levent Gültan, członek Zarządu Kino Polska TV SA, odpowiedzialny m.in. za sprzedaż.