Ekstraklasa wybrała Red Bee jako partnera technologicznego do serwisu OTT
Ekstraklasa S.A. wybrała Red Bee Media jako partnera technologicznego, z którym będzie rozwijać platformę streamingową Ekstraklasa.TV.
Red Bee to międzynarodowa firma, założona przez BBC, a dziś należąca do Ericsson, która dostarcza cyfrowe narzędzia do zarządzania, dystrybucji, nadawania i komercjalizacji treści wideo, m.in. poprzez platformy OTT. Prace nad serwisem Ekstraklasy ruszą jeszcze w tym sezonie, zaś głównym kierunkiem zmian będzie większa interaktywność i personalizacja, dalsza poprawa user experience, wdrożenie modelu reklamowego, a w przyszłości możliwość rozszerzenia serwisu o dodatkowe treści sportowe, nie tylko piłkarskie, czy integrację Ekstraklasa.TV z sieciami kablowymi.
– Sposób konsumpcji mediów, zwłaszcza treści wideo, także sportowych, zmienia się. Wpływ pandemii na życie społeczne przyspieszył te trendy. Mamy więc coraz większy udział w rynku platform streamingowych, pogłębiające się zjawisko multiscreen, a jednocześnie rosnącą popularność krótkich, ale emocjonujących treści wideo, zwłaszcza wśród młodych. Chcemy wejść z naszą platformą OTT na kolejny poziom, dostarczając kibicom wersję 2.0 serwisu Ekstraklasa.TV z nowymi funkcjonalnościami, większą liczbą krótkich, atrakcyjnych, nasyconych informacjami formatów wideo. Treści – zarówno piłkarskie, dotyczące Ekstraklasy, ale w przyszłości także mecze Fortuna 1 Ligi czy walkę o Mistrzostwo Polski w ramach Ekstraligi kobiet, a także inne rozgrywki i dyscypliny sportu. Jesteśmy już po wstępnych rozmowach z innymi ligami i nad tym będziemy pracować w najbliższych kilkunastu miesiącach – zapewnia Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa S.A.
Red Bee jest jedną z ok. 30 firm zagranicznych i polskich, które przystąpiły do wieloetapowego przetargu Ekstraklasy dot. rozwoju Ekstraklasa.TV. To wiodąca globalna firma świadczącą usługi medialne i partner najsilniejszych światowych marek z branży mediowej i nadawczej, a także wielu innych innowacyjnych firm oraz właścicieli praw mediowych.
Pierwsze efekty prac Red Bee i Ekstraklasy kibice zobaczą jeszcze przed sezonem 2021/22. Zmieniona Ekstraklasa.TV będzie dostępna w języku polskim na www oraz poprzez aplikacje mobilne na telefony z systemem operacyjnym iOS i Android. Oprócz tego Ekstraklasa ma być też dostępna w Smart.TV, w pierwszej kolejności na LG Smart.TV, Apple.TV, Android.TV oraz docelowo także na Samsung Smart.TV.
Serwis Ekstraklasa.TV, który ruszył latem 2019 r., ma ok. 200 tys. zarejestrowanych użytkowników na całym świecie.
Opr. dh